Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku. Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji.
Oszuści podczas połączenia mówią o podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić poufne dane lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku Spółdzielczego w Staroźrebach nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych, gdy ktoś prosi o podanie – odmów;
- Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej;
- Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej;
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek;
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
- Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi artykułami
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki
Więcej na stronie Banku w zakładce Bezpieczeństwo